2021-ben-erkezik-a-dacia-spring

Ígéretes villámkarrier: jövőre érkezik az új, teljesen elektromos Dacia Spring!

2020.10.21.

5 perc

Az autóipar egyik legizgalmasabb életútja az övé – a Dacia alig több mint 15 év alatt markáns átalakuláson ment keresztül, felülírt minden előítéletet, most pedig készen áll a teljes autópiac megváltoztatására.  


A már több mint 15 éve a Renault Csoport szakértelme alatt szárnyaló Dacia 2021-ben történetének egyik legkorszakalkotóbb lépésére készül: a jövő évben lép a nyilvánosság elég a márka első, 100%-ban elektromos modellje, a Dacia Spring, amely a piac egyik legmegfizethetőbb elektromos autója lesz.

A teljesen elektromos Dacia
A teljesen elektromos Dacia

A Spring a Dacia hagyományaihoz híven egyesíti magában a márka három alappillérét. Egyszerre lesz egyszerű, robusztus és széles körben elérhető, hogy új szintre emelje és még szélesebb körben népszerűvé tegye az elektromos autózást. 

Karakteres, kényelmes, biztonságos, elektromos – és messzire visz

Az 5 ajtós, különleges karakterű SUV kompakt méretei és dinamikus kialakítása mellett több mint 200 km-es hatótávot ígér, és akár 6 órát is kibír majd töltés nélkül, így városon kívüli utakra is tökéletes. A 26,8 kWh-s akkumulátor akár 50 perc villámtöltés alatt eléri a 80%-os telítettséget, de otthoni, háztartási aljzathoz csatlakoztatva is lehet majd tölteni. 

A Renault Csoport kiemelten figyelt az utastér belső kialakítására is. A tágas és kényelmes belső térben MEDIA NAV multimédia rendszer 8“-os érintőképernyővel, Android Auto™ és Apple CarPlay™ szolgáltatás, kompatibilis okostelefon-tükrözés és Bluetooth®-kapcsolat, valamint 3,5“-os színes, digitális műszeregység gondoskodik az információkról és a szórakoztatásról. A biztonságot hátsó parkolóradarok és tolatókamera segítik, a MY Dacia mobilalkalmazással pedig az új Spring távolról is vezérelhető.  

 

Korszakalkotó modell
Korszakalkotó modell

Forradalmi újítások 15 év alatt

Talán kevés márka ment át akkora átalakuláson, mint a Dacia az elmúlt bő 15 évben, melynek egyik legnagyobb eredménye a 2021-ben debütáló, 100%-ban elektromos modell. A Dacia már jó ideje nem az az autó, ahogy gyerekkorunkból emlékszünk rá. Lépésről-lépésre cáfolta meg az őt sokáig övező előítéleteket, annak ellenére, hogy már 1966-os alapítása óta kapcsolatban áll a Renault-val. Az első, csak a román piacon kapható modell ugyanis a Renault 8 volt, amely Dacia 1100 néven futott, és Franciaországban gyártott alkatrészek felhasználásával készült.

Sandero: kényelmes és tágas
Sandero: kényelmes és tágas

A Renault Csoport végül 1999-ben vásárolta meg a márkát azzal a céllal, hogy a megfizethető, biztonságos és megbízható modellt saját elvei és szakértelme mentén fejlessze tovább. Az ambíciózus tervek jó táptalajba kerültek, hiszen a Dacia 2005 óta 6,4 millió eladott példánnyal büszkélkedhet, és olyanok számára tette lehetővé új autó vásárlását, akik egészen addig csak használtban gondolkodtak.

Dacia Logan, az ikonikus modell

A 2004-ben bemutatott, tágas és kényelmes, nagy csomagterű Logan kiváló ár-érték aránnyal robbant be a piacra, általános megrökönyödést, majd elismerést keltve. Egy év alatt bebizonyosodott, hogy valódi sikertörténetről van szó, így a modell 2005-től egész Európában forgalomba került, egy literes motorjának üzemanyag-fogyasztása pedig viszonyítási alap lett. A Tesztközelben adást is megjárt Logan azóta is megbízható, jól használható korrekt családi autónak számít, ami hosszú évekig kiszolgálja tulajdonosát. Népszerűségét az eladási mutatók is megerősítik, hiszen összesített értékesítése 1,8 millió darab 2004 óta.

Az ikonius Logan
Az ikonius Logan

Újabb szintlépés: Sandero és Sandero Stepway

A Logan sikerén felbuzdulva a Dacia 2008-ban kibővítette kínálatát a Sanderóval és annak SUV-s változatával, a Sandero Stepway-vel, amit természetesen mi is kipróbáltunk. A kényelmes és tágas Sandero tökéletes választás a hétköznapokra, az erős felfüggesztésű Stepway modell pedig egyedi karakterével és dizájnjával, praktikusan elhelyezett multimédiás rendszerével és hatalmas csomagterével szinte kiragyagott a márka addigi kínálatából. Az új modellek ára a használt autókéval vetekszik, így nem is csoda, hogy a Sandero már több mint 2 millió példányban kelt el megjelenése óta.

Duster, az egyik legnépszerűbb Dacia
Duster, az egyik legnépszerűbb Dacia

Duster, az egyik legnépszerűbb 

A tekintélyt parancsoló Dacia Duster iránt már a megjelenése évében, 2010-ben is óriási volt az érdeklődés. A vadiúj SUV a modellcsalád legmagasabb felszereltségét kapta, és hű maradva a már hagyománnyá vált kiváló ár-érték arányhoz, sokak számára vált az elérhető és kényelmes városi terepjáróvá. Az érintőképernyős navigációs rendszer, a gazdaságos fogyasztás és a multi-view kamerák mind hozzájárulnak az osztályon felüli vezetési élményhez. A Duster sikere is mérhető, hiszen 2010 óta már 1,6 milliós darabszámban fogyott.

Egyszerűség, robosztusság, elérhetőség 

A Renault-Dacia azóta is az egyszerűség, a robosztusság és a széles körben elérhetőség hármas alappillérét tartja szem előtt az új és újabb modellek fejlesztése során. Ennek jegyében készült el 2007-ben a Logan kombi, majd 2012-ben a hétszemélyes favorit, a Lodgy és a Dokker kishaszonjármű is.

A hétszemélyes Lodgy
A hétszemélyes Lodgy

A Dacia tehát ma már szinte minden szegmenst lefed, és kedvező árazásával lehetőséget teremtett azok számára is, akik korábban elképzelhetetlennek tartották, hogy új autót vásároljanak. Épp ezért figyelemreméltó forradalmi újítás a Dacia Spring bevezetése, ami várhatóan az elekromos autózás széleskörű elterjedését hozza magával. A Renault Csoport már tíz éve az elektromos mobilitás egyik úttörője, most pedig óriási lépést tesz előre annak érdekében, hogy az emissziómentes autós közlekedés bárki számára elérhető legyen!

Rendeld elő te is a korszakalkotó új modellt itt »» https://schiller.hu/dacia/spring-elojegyzes