Új Opel Corsa-E: egy megbízható társ, akivel szó szerint hosszú távra lehet tervezni

2020.10.29.

5 perc

Tesztközelből mutatkozott be a Corsák csúcsa, a klasszikus formavilágú, mégis különleges, teljesen elektromos Opel Corsa-E!


Eljött az idő, hogy az Opel vadiúj, teljesen elektromos Corsája, az Opel Corsa-E Tesztközelből, kívül-belül is megmutassa magát, amihez Schiller Márk ezúttal Dr. Barczi Veronika elektromos autó szakértőt hívta segítségül. A több mint 30 perces videóból így nemcsak az új modellről derültek ki érdekességek, hanem megtudhattuk azt is, kinek és miért érdemes elektromos autót vennie, mennyi idő alatt hozza vissza az árát, hányféle töltési mód létezik, mikor fognak csökkenni az elektromos autók árai, és egyáltalán: hogyan közelítsünk az elektromos autózás egyre gyorsuló népszerűségéhez?

 

Klasszikus formavilág, felfrissített külső, hosszú hatótáv

A vadonatúj elektromos Corsa első látásra olyan, mint egy régi ismerős, hiszen a modellre jellemző klasszikus formavilág és vonalvezetés jól szabott ruhaként köszön vissza rajta. 

Vagány, megbízható és elektromos
Vagány, megbízható és elektromos

Bár még a csomagtartó mérete is megegyezik a benzines változatával (270 literes), az Opel markáns jegyekkel mutatja meg, hogy 2020-ban hogyan definiálja egyik legnépszerűbb márkájának legmodernebb tagját: megújult a hűtőrács, a hűvös és elegáns LED-fényszórók eleganciát és modernitást visznek az ismerős vonalak közé, az osztott színezés és az átlátszó autótető pedig légiessé és sportossá teszi az új Corsát. 

Az egy töltéssel akár 330 km megtételére is képes új Opel Corsa-E ugyanakkor nem az az autó, amiről első látásra kiderül, hogy elektromos – erről csak az oldalán és a hátulján látható E-betű árulkodik, természetesen a zöld rendszámon és a kipufogó hiányán kívül. 

 

Az új Opel Corsa-E méretei:

  • Szélesség: 1960 mm
  • Magasság: 1433 mm
  • Hosszúság: 4060 mm

Kényelem, gyorsaság, dinamizmus

Hogy kényelmes, az szemmel látható, és bár a Corsát továbbra is elsősorban városi cirkálásra tervezték – hosszabb utakon inkább négy, mint öt személy számára ideális a kicsit szűkös hátsó tér miatt – a 136 lóerős elektromos motor nemcsak a közlekedési lámpáknál jön jól, hanem az autópályán is. A padlólemezbe ágyazott, folyadékhűtéses akkumulátorok akár 330 km-t is bírnak töltés nélkül – természetesen az időjárástól, útviszonyoktól függően – a gyártó pedig 8 év vagy 160 ezer km erejéig vállal rájuk garanciát. Ezzel az akkumulátor kategóriával szinte az egész ország bejárható, hiszen gyorstöltő minden nagyvárosban és a legtöbb autópályán van már, amivel akár félóra is elég az új Corsa-E akksijainak a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez.

Az árulkodó E betű
Az árulkodó E betű

Többféle töltési lehetőség

Mivel statisztikák szerint Magyarországon átlagosan napi 40, maximum 50 km-t autózunk, más elektromos autókhoz hasonlóan az új Corsa-E – a plug-in hybridekkel ellentétben – nem igényel napi szintű töltést, arra azonban figyelni kell, hogyan, milyen árammal tápláljuk. A 100 km-nyi hatótávot otthoni, egyfázisú töltés esetén nagyjából egy éjszaka alatt tudjuk elérni, míg 3-fázisú háztartási töltővel (11 kW) ez az idő jóval rövidebb, akár alig több mint 5 óra is lehet. Ha kevesebb az otthon rendelkezésre álló szabad áramerősség, az hosszabb töltési időt is eredményez. Pl.: 20 ampernél kb. 4,6 kW-ot tud az autó óránként felvenni, ami nagyjából 12 óra feltöltési időt jelent 0-ról 100%-ra.

Fontos, hogy a töltés kapcsán előzetesen mérjük fel, pontosan mit akarunk és mik a lehetőségeink!

Vegyük figyelembe, hogy a hideg évszakokban ugyanannyi töltés kevesebb távolságra lesz elég, és azt is, hogy a bruttó 50 kW-os kapacitású Opel Corsa-E-t kétféle fedélzeti töltővel is megvásárolhatjuk - attól függően, hogy van-e megfelelő energiabetáplálású készülékünk a 11kW-os teljesítmény leadásához, vagy maradunk a 7,4 kW-os, nagyjából 8-9 órát igénybe vevő, alap fedélzeti töltésnél. 

Összbenyomások

Tekintve, hogy az Opel már bejelentette, hogy 2024-re minden modelljét elérhetővé teszi elektromos hajtásrendszerrel, a vásárlóik nagy része is fokozódó érdeklődéssel fordul az elektromos autózás felé. A fogyasztói tudatosság, az állami támogatások, az adókedvezmény egyre több embert késztet arra, hogy elgondolkodjon az elektromos autó vásárlásán, amihez a jó úttartású, megbízható, vagány, dinamikus, kényelmes és praktikus Opel Corsa-E tökéletes választás. 

Dinamizmus, hosszú távon
Dinamizmus, hosszú távon

Nemcsak az osztottan dönthető hátsó ülések, a 360 fokos tolatókamera, a puha futómű, a 8 fokozatban használható automata váltó, a vezetésbiztonsági rendszerek, a jól elkülönített, érintőképernyőről irányítható funkciók, a többféle, választható vezetési mód szól mellette, hanem a benzines változatnál jóval barátságosabb végösszegű és ritkább alkalommal szükséges szervizelés, az alacsonyabb fenntartási költségek, és az átlagosan három év alatt megtérülő vételár is.

Nézd meg a Tesztközelben legújabb adását »» itt ««

Kérdezz te is!

Mostantól te is Tesztközelben kérdezhetsz tőlünk! Ha érdekel, az adott modellt hogyan kell karbantartani, mennyit fogyaszt, pontosan hogyan tölthető az akkumulátora, vagy bármi más, ami autókkal kapcsolatos, írd meg nekünk Facebookon, Messengeren, vagy a hello@schiller.hu e-mail címen, és az adásban választ kapsz rá!